Close
  • Home
  • Studia nauczycielskie
    • Biologia dla nauczycieli
    • Chemia dla nauczycieli
    • Diagnoza i terapia pedagogiczna z arteterapią
    • Edukacja, rewalidacja, i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
    • Fizyka dla nauczycieli
    • Geografia dla nauczycieli
    • Historia dla nauczycieli
    • Informatyka dla nauczycieli
    • Integracja Sensoryczna
    • Język polski dla nauczycieli
    • Kompetencje trenerskie z elementami andragogiki – edukacja osób dorosłych
    • Logopedia
    • Matematyka dla nauczycieli
    • Neurodydaktyka w różnych obszarach edukacji
    • Nowa jakość edukacji: nauczyciel – rodzic – dziecko
    • Oligofrenopedagogika
    • Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
    • Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką uzależnień
    • Plastyka i technika dla nauczycieli
    • Socjoterapia
    • Surdopedagogika
    • Technika dla nauczycieli
    • Terapia pedagogiczna z rewalidacją
    • Tyflopedagogika
    • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
    • Wiedza o społeczeństwie
    • Wychowanie do życia w rodzinie
    • Zarządzanie w oświacie
  • Studia nienauczycielskie
    • Trener personalny
  • O nas
  • Dokumenty aplikacyjne
  • Kontakt z Nami
  • Oferta studiów podyplomowych
  • Galeria zdjęć
  • Filmy
  • Blog Collegium Balticum
  • Studia nauczycielskie
    • Column 1
      • Biologia dla nauczycieli
      • Chemia dla nauczycieli
      • Fizyka dla nauczycieli
      • Geografia dla nauczycieli
      • Historia dla nauczycieli
      • Informatyka dla nauczycieli
      • Język polski dla nauczycieli
      • Matematyka dla nauczycieli
      • Plastyka dla nauczycieli
      • Plastyka i technika dla nauczycieli
      • Technika dla nauczycieli
    • Column 2
      • Diagnoza z elementami terapii pedagogicznej
      • Diagnoza i terapia pedagogiczna z arteterapią
      • Doradztwo zawodowe i rozwój osobisty
      • Edukacja dla bezpieczeństwa
      • Edukacja, rewalidacja, i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
      • Gerontologia i geriatryczna opieka koordynowana
      • Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo z animacją czytelnictwa
      • Integracja Sensoryczna
    • Column 3
      • Kompetencje trenerskie z elementami andragogiki – edukacja osób dorosłych
      • Logopedia
      • Neurodydaktyka w różnych obszarach edukacji
      • Nowa jakość edukacji: nauczyciel – rodzic – dziecko
      • Oligofrenopedagogika
      • Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką uzależnień
      • Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
      • Przygotowanie pedagogiczne
    • Column 4
      • Socjoterapia
      • Surdopedagogika
      • Terapia pedagogiczna z rewalidacją
      • Tyflopedagogika
      • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
      • Wiedza o społeczeństwie
      • Wychowanie do życia w rodzinie
      • Zarządzanie w oświacie
      • ZAPISZ SIĘ ONLINE
      • Oferta studiów podyplomowych
  • Studia nienauczycielskie
    • Bezpieczeństwo Wewnętrzne
      • W przygotowaniu
    • Informatyka
      • W przygotowaniu
    • Dietetyka
      • Trener personalny
  • Home
  • Uczelnia
    • O nas
    • Historia Collegium Balticum
    • Dokumenty aplikacyjne
    • Media
      • Galeria zdjęć
      • Filmy
    • Kontakt z Nami
  • Blog
Facebook-f
Twitter
Linkedin-in
Instagram
  • Studia nauczycielskie
    • Column 1
      • Biologia dla nauczycieli
      • Chemia dla nauczycieli
      • Fizyka dla nauczycieli
      • Geografia dla nauczycieli
      • Historia dla nauczycieli
      • Informatyka dla nauczycieli
      • Język polski dla nauczycieli
      • Matematyka dla nauczycieli
      • Plastyka dla nauczycieli
      • Plastyka i technika dla nauczycieli
      • Technika dla nauczycieli
    • Column 2
      • Diagnoza z elementami terapii pedagogicznej
      • Diagnoza i terapia pedagogiczna z arteterapią
      • Doradztwo zawodowe i rozwój osobisty
      • Edukacja dla bezpieczeństwa
      • Edukacja, rewalidacja, i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
      • Gerontologia i geriatryczna opieka koordynowana
      • Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo z animacją czytelnictwa
      • Integracja Sensoryczna
    • Column 3
      • Kompetencje trenerskie z elementami andragogiki – edukacja osób dorosłych
      • Logopedia
      • Neurodydaktyka w różnych obszarach edukacji
      • Nowa jakość edukacji: nauczyciel – rodzic – dziecko
      • Oligofrenopedagogika
      • Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką uzależnień
      • Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
      • Przygotowanie pedagogiczne
    • Column 4
      • Socjoterapia
      • Surdopedagogika
      • Terapia pedagogiczna z rewalidacją
      • Tyflopedagogika
      • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
      • Wiedza o społeczeństwie
      • Wychowanie do życia w rodzinie
      • Zarządzanie w oświacie
      • ZAPISZ SIĘ ONLINE
      • Oferta studiów podyplomowych
  • Studia nienauczycielskie
    • Bezpieczeństwo Wewnętrzne
      • W przygotowaniu
    • Informatyka
      • W przygotowaniu
    • Dietetyka
      • Trener personalny
  • Home
  • Uczelnia
    • O nas
    • Historia Collegium Balticum
    • Dokumenty aplikacyjne
    • Media
      • Galeria zdjęć
      • Filmy
    • Kontakt z Nami
  • Blog
Strona główna / Studia podyplomowe / Pedagogika / OLIGOFRENOPEDAGOGIKA – EDUKACJA I REWALIDACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ

OLIGOFRENOPEDAGOGIKA – EDUKACJA I REWALIDACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ

OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie studentów do pracy pedagogicznej i edukacyjnej z dziećmi i młodzieżą z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej.

Zapisz się

  • Czas trwania 3 semestry
  • Cena 1450 zł/semestr
  • Forma zaliczenia 1 Egzamin ustny
  • Godziny praktyk 180 h
180 students
  • Opis
  • Program studiów
  • Wymagania
  • Do pobrania
  • Wykładowcy

Studia wyposażają w niezbędną wiedzę z zakresu psychologicznych i biologicznych aspektów związanych z niepełnosprawnością intelektualną, umiejętności związanych ze wspieraniem dziecka i rodziny dziecka z niepełnosprawnością intelektualną oraz kompetencji umożliwiających współpracę z innymi specjalistami w celu doskonalenia prowadzonych działań wychowawczych i dydaktycznych.

ADRESACI STUDIÓW:
Studia podyplomowe skierowane do absolwentów studiów wyższych, pedagogów, nauczycieli różnych specjalności zatrudnionych w placówkach szkolnictwa specjalnego oraz w szkolnictwie ogólnodostępnym, którzy nie posiadają kwalifikacji do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną.

ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:

Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:

w zakresie wiedzy

  • posiada wiedzę w zakresie rozwoju psychoruchowego (prawidłowego i zaburzonego) człowieka
  • posiada wiedzę pedagogiczną, psychologiczną i specjalistyczną z zakresu metod i form pracy wychowawczej z osobami z niepełnosprawnością
  • zna narzędzia diagnozy pedagogicznej stosowane w pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną
  • posiada wiedzę potrzebną do prowadzenia działalności edukacyjnej z dziećmi o różnym stopniu niepełnosprawności intelektualnej
  • posiada wiedzę dotyczące specjalnych potrzeb edukacyjnych
  • zna problemy funkcjonowania rodziny dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie umiejętności
  • ocenia zakres i nasilenie zaburzeń w rozwoju dziecka
  • opracowuje program indywidualnej i grupowej pracy edukacyjno-wychowawczej,
  • podejmuje pracę dydaktyczną z dzieckiem w oparciu o opracowany plan pracy
  • opracowuje konspekt pracy dziennej z uczniem i przeprowadzić zajęcia w szkole specjalnej
  • prowadzi działania wspierające ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • współpracuje ze specjalistami w zespole interdyscyplinarnym
  • współpracuje z rodziną dziecka przez czynne uczestniczenie w procesie edukacyjno-terapeutycznym

w zakresie kompetencji społecznych

  • rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia i rozwijania warsztatu pracy
  • współpracuje z innymi specjalistami pracującymi z dzieckiem/uczniem
  • postępuje zgodnie z kodeksem etyczno-zawodowym pedagoga specjalnego
  • PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE ZAGADNIENIA:

    - Medyczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
    - Dydaktyka specjalna
    - Metodyka nauczania i wychowania osób z głębszą i głęboką niepełnosprawnością intelektualną
    - Edukacja i rewalidacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
    - Arteterapia
    CZAS TRWANIA STUDIÓW:
    - Studia podyplomowe 3 semestralne – 454 godzin
    - Liczba godzin praktyki - 180 godzin

    1
    • Podstawa prawna

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.cb.szczecin.pl)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu

ŚWIADECTWO:

Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Szczecińskiej Szkoły Wyższej Collegium Balticum na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.

 

Dokumenty do pobrania:

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

Opiekun kierunku

1.450 zł
Zapisz się

Dane adresowe

rekrutacja@cb.szczecin.pl
ul. Mieszka I 61c, 71-011 Szczecin
tel: 91 483 81 71
Sprawdź Nas na mapie

Studia podyplomowe

Pedagogika
Dietetyka
Informatyka
Bezpieczeństwo Wewnętrzne

Miasta partnerskie

BOBROWO
BUSKO ZDRÓJ
GARWOLIN
MŁAWA
PIOTRKÓW TRYBUNALSKI
RYBNIK
STARGARD


SANOK
SKIERNIEWICE
SUCHAŃ
SUCHA BESKIDZKA
SUWAŁKI
SZCZECIN
WARSZAWA

Social media

Facebook-f
Twitter
Linkedin-in
Instagram
© Copyright by Collegium Balticum - 2020 - All rights reserved.
Modal title

Message modal