Close
  • Home
  • Studia nauczycielskie
    • Biologia dla nauczycieli
    • Chemia dla nauczycieli
    • Diagnoza i terapia pedagogiczna z arteterapią
    • Edukacja, rewalidacja, i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
    • Fizyka dla nauczycieli
    • Geografia dla nauczycieli
    • Historia dla nauczycieli
    • Informatyka dla nauczycieli
    • Integracja Sensoryczna
    • Język polski dla nauczycieli
    • Kompetencje trenerskie z elementami andragogiki – edukacja osób dorosłych
    • Logopedia
    • Matematyka dla nauczycieli
    • Neurodydaktyka w różnych obszarach edukacji
    • Nowa jakość edukacji: nauczyciel – rodzic – dziecko
    • Oligofrenopedagogika
    • Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
    • Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką uzależnień
    • Plastyka i technika dla nauczycieli
    • Socjoterapia
    • Surdopedagogika
    • Technika dla nauczycieli
    • Terapia pedagogiczna z rewalidacją
    • Tyflopedagogika
    • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
    • Wiedza o społeczeństwie
    • Wychowanie do życia w rodzinie
    • Zarządzanie w oświacie
  • Studia nienauczycielskie
    • Trener personalny
  • O nas
  • Dokumenty aplikacyjne
  • Kontakt z Nami
  • Oferta studiów podyplomowych
  • Galeria zdjęć
  • Filmy
  • Blog Collegium Balticum
  • Studia nauczycielskie
    • Column 1
      • Biologia dla nauczycieli
      • Chemia dla nauczycieli
      • Fizyka dla nauczycieli
      • Geografia dla nauczycieli
      • Historia dla nauczycieli
      • Informatyka dla nauczycieli
      • Język polski dla nauczycieli
      • Matematyka dla nauczycieli
      • Plastyka dla nauczycieli
      • Plastyka i technika dla nauczycieli
      • Technika dla nauczycieli
    • Column 2
      • Diagnoza z elementami terapii pedagogicznej
      • Diagnoza i terapia pedagogiczna z arteterapią
      • Doradztwo zawodowe i rozwój osobisty
      • Edukacja dla bezpieczeństwa
      • Edukacja, rewalidacja, i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
      • Gerontologia i geriatryczna opieka koordynowana
      • Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo z animacją czytelnictwa
      • Integracja Sensoryczna
    • Column 3
      • Kompetencje trenerskie z elementami andragogiki – edukacja osób dorosłych
      • Logopedia
      • Neurodydaktyka w różnych obszarach edukacji
      • Nowa jakość edukacji: nauczyciel – rodzic – dziecko
      • Oligofrenopedagogika
      • Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką uzależnień
      • Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
      • Przygotowanie pedagogiczne
    • Column 4
      • Socjoterapia
      • Surdopedagogika
      • Terapia pedagogiczna z rewalidacją
      • Tyflopedagogika
      • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
      • Wiedza o społeczeństwie
      • Wychowanie do życia w rodzinie
      • Zarządzanie w oświacie
      • ZAPISZ SIĘ ONLINE
      • Oferta studiów podyplomowych
  • Studia nienauczycielskie
    • Bezpieczeństwo Wewnętrzne
      • W przygotowaniu
    • Informatyka
      • W przygotowaniu
    • Dietetyka
      • Trener personalny
  • Home
  • Uczelnia
    • O nas
    • Historia Collegium Balticum
    • Dokumenty aplikacyjne
    • Media
      • Galeria zdjęć
      • Filmy
    • Kontakt z Nami
  • Blog
Facebook-f
Twitter
Linkedin-in
Instagram
  • Studia nauczycielskie
    • Column 1
      • Biologia dla nauczycieli
      • Chemia dla nauczycieli
      • Fizyka dla nauczycieli
      • Geografia dla nauczycieli
      • Historia dla nauczycieli
      • Informatyka dla nauczycieli
      • Język polski dla nauczycieli
      • Matematyka dla nauczycieli
      • Plastyka dla nauczycieli
      • Plastyka i technika dla nauczycieli
      • Technika dla nauczycieli
    • Column 2
      • Diagnoza z elementami terapii pedagogicznej
      • Diagnoza i terapia pedagogiczna z arteterapią
      • Doradztwo zawodowe i rozwój osobisty
      • Edukacja dla bezpieczeństwa
      • Edukacja, rewalidacja, i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
      • Gerontologia i geriatryczna opieka koordynowana
      • Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo z animacją czytelnictwa
      • Integracja Sensoryczna
    • Column 3
      • Kompetencje trenerskie z elementami andragogiki – edukacja osób dorosłych
      • Logopedia
      • Neurodydaktyka w różnych obszarach edukacji
      • Nowa jakość edukacji: nauczyciel – rodzic – dziecko
      • Oligofrenopedagogika
      • Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką uzależnień
      • Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
      • Przygotowanie pedagogiczne
    • Column 4
      • Socjoterapia
      • Surdopedagogika
      • Terapia pedagogiczna z rewalidacją
      • Tyflopedagogika
      • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
      • Wiedza o społeczeństwie
      • Wychowanie do życia w rodzinie
      • Zarządzanie w oświacie
      • ZAPISZ SIĘ ONLINE
      • Oferta studiów podyplomowych
  • Studia nienauczycielskie
    • Bezpieczeństwo Wewnętrzne
      • W przygotowaniu
    • Informatyka
      • W przygotowaniu
    • Dietetyka
      • Trener personalny
  • Home
  • Uczelnia
    • O nas
    • Historia Collegium Balticum
    • Dokumenty aplikacyjne
    • Media
      • Galeria zdjęć
      • Filmy
    • Kontakt z Nami
  • Blog
Strona główna / Studia podyplomowe / Pedagogika / KOMPETENCJE TRENERSKIE Z ELEMENTAMI ANDRAGOGIKI – EDUKACJA OSÓB DOROSŁYCH

KOMPETENCJE TRENERSKIE Z ELEMENTAMI ANDRAGOGIKI – EDUKACJA OSÓB DOROSŁYCH

OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do wykorzystywania wiedzy z zakresu kompetencji trenerskich z elementami andragogiki.

Zapisz się

  • Czas trwania 2 semestry
  • Cena 1750 zł/semestr
  • Forma zaliczenia 1 Egzamin ustny
0 kursant
  • Opis
  • Program studiów
  • Wymagania
  • Do pobrania
  • Wykładowcy

Słuchacz nabędzie wiedzę i umiejętności z zakresu edukacji osób dorosłych. Pozna różnice i podobieństwa pomiędzy edukacją dzieci i edukacją dorosłych oraz efektywne sposoby pracy z osobami dorosłymi w zakresie edukacji poza formalnej. Uzyskane kompetencje pozwolą na samodzielne projektowanie i prowadzenie szkoleń skierowanych do dorosłych, w szczególności do pracowników systemu oświaty.

Adresaci studiów:

Absolwenci studiów wyższych pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich wszystkich specjalności. Szczególnie osoby związane z edukacją (nauczyciele, dyrektorzy placówek oświatowych).

Cele szczegółowe:

  • Wyposażenie słuchaczy w wiedzę oraz umiejętności z zakresu edukacji dorosłych
  • Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności związane z badaniem potrzeb szkoleniowych, projektowaniem i prowadzeniem szkoleń dla dorosłych
  • Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności wykorzystywania technik trenerskich z zakresu komunikacji, aktywizacji uczestników, postepowania w trudnych sytuacjach
  • Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności związane z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii w edukacji dorosłych

ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:

Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:

w zakresie wiedzy

  • Zna podstawowe informacje na temat andragogiki
  • Zna elementy specyficzne dla uczenia się dorosłych
  • Zna różnice pomiędzy edukację formalną, nieformalną i pozaformalną
  • Rozumie czynniki motywujące dorosłych do osobistego rozwoju
  • Zna i rozumie wybrane metody i narzędzia pracy trenerskiej
  • Zna style poznawcze i określa ich rolę w edukacji dorosłych
  • Zna przykłady trudnych sytuacji szkoleniowych oraz wskazuje ich źródła, sposoby zapobiegania i interweniowania
  • Ma wiedzę dotyczącą przepisów z zakresu prawa autorskiego istotnych z punktu widzenia trenera organizującego i prowadzącego szkolenia dla dorosłych
  • Zna zasady etyczne związane z pracą trenera

w zakresie umiejętności

  • Potrafi przeprowadzać badanie potrzeb rozwojowych uczestników szkolenia
  • Potrafi dobrać adekwatne do sytuacji narzędzia badania potrzeb rozwojowych
  • Potrafi projektować szkolenie:
  • Potrafi formułować cele szkoleniowe
  • Umie dobierać narzędzia i metody pracy adekwatnie do celów szkoleniowych oraz potrzeb i możliwości uczestników
  • Umie dostosować czas szkolenia do potrzeb edukacyjnych i możliwości uczestników
  • Potrafi planować i realizować ewaluację szkolenia
  • Potrafi prowadzić szkolenie:
  • Umie ustalać zasady pracy z grupą
  • Potrafi realizować plan szkolenia
  • Potrafi reagować na nieprzewidziane sytuacje
  • Umie dostrzec i zarządzać zjawiskami procesu grupowego
  • Umie stosować komunikacyjne techniki trenerskie
  • Potrafi przygotować ofertę szkolenia i prezentuje ją potencjalnym klientom
  • Umie zarządzać własnym stresem związanym z pracą trenera
  • Potrafi wykorzystać nowoczesne technologie w projektowaniu i prowadzeniu szkoleń
  • Potrafi zauważać różnorodność kulturową uczestników i uwzględnia ją w prowadzonych przez siebie szkoleniach
  • Potrafi świadomie zarządzać swoim wizerunkiem jako trenera

w zakresie kompetencji społecznych

  • Jest przygotowany do postępowania zgodnie z zasadami etycznymi związanymi z pracą trenera
  • Ma świadomość swoich mocnych i słabych stron związanych z prowadzeniem różnych form edukacji dorosłych
  • Uznaje wartość uczenia się przez całe życie i realizuje ją poprzez nieustanny rozwój osobisty
  • PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE ZAGADNIENIA:
    1
    • Podstawa prawna

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.cb.szczecin.pl)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu

ŚWIADECTWO:

Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Szczecińskiej Szkoły Wyższej Collegium Balticum na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.

 

Dokumenty do pobrania:

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

Opiekun kierunku

1.750 zł
Zapisz się

Dane adresowe

rekrutacja@cb.szczecin.pl
ul. Mieszka I 61c, 71-011 Szczecin
tel: 91 483 81 71
Sprawdź Nas na mapie

Studia podyplomowe

Pedagogika
Dietetyka
Informatyka
Bezpieczeństwo Wewnętrzne

Miasta partnerskie

BOBROWO
BUSKO ZDRÓJ
GARWOLIN
MŁAWA
PIOTRKÓW TRYBUNALSKI
RYBNIK
STARGARD


SANOK
SKIERNIEWICE
SUCHAŃ
SUCHA BESKIDZKA
SUWAŁKI
SZCZECIN
WARSZAWA

Social media

Facebook-f
Twitter
Linkedin-in
Instagram
© Copyright by Collegium Balticum - 2020 - All rights reserved.
Modal title

Message modal