Close
  • Home
  • Studia nauczycielskie
    • Biologia dla nauczycieli
    • Chemia dla nauczycieli
    • Diagnoza i terapia pedagogiczna z arteterapią
    • Edukacja, rewalidacja, i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
    • Fizyka dla nauczycieli
    • Geografia dla nauczycieli
    • Historia dla nauczycieli
    • Informatyka dla nauczycieli
    • Integracja Sensoryczna
    • Język polski dla nauczycieli
    • Kompetencje trenerskie z elementami andragogiki – edukacja osób dorosłych
    • Logopedia
    • Matematyka dla nauczycieli
    • Neurodydaktyka w różnych obszarach edukacji
    • Nowa jakość edukacji: nauczyciel – rodzic – dziecko
    • Oligofrenopedagogika
    • Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
    • Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką uzależnień
    • Plastyka i technika dla nauczycieli
    • Socjoterapia
    • Surdopedagogika
    • Technika dla nauczycieli
    • Terapia pedagogiczna z rewalidacją
    • Tyflopedagogika
    • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
    • Wiedza o społeczeństwie
    • Wychowanie do życia w rodzinie
    • Zarządzanie w oświacie
  • Studia nienauczycielskie
    • Trener personalny
  • O nas
  • Dokumenty aplikacyjne
  • Kontakt z Nami
  • Oferta studiów podyplomowych
  • Galeria zdjęć
  • Filmy
  • Blog Collegium Balticum
  • Studia nauczycielskie
    • Column 1
      • Biologia dla nauczycieli
      • Chemia dla nauczycieli
      • Fizyka dla nauczycieli
      • Geografia dla nauczycieli
      • Historia dla nauczycieli
      • Informatyka dla nauczycieli
      • Język polski dla nauczycieli
      • Matematyka dla nauczycieli
      • Plastyka dla nauczycieli
      • Plastyka i technika dla nauczycieli
      • Technika dla nauczycieli
    • Column 2
      • Diagnoza z elementami terapii pedagogicznej
      • Diagnoza i terapia pedagogiczna z arteterapią
      • Doradztwo zawodowe i rozwój osobisty
      • Edukacja dla bezpieczeństwa
      • Edukacja, rewalidacja, i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
      • Gerontologia i geriatryczna opieka koordynowana
      • Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo z animacją czytelnictwa
      • Integracja Sensoryczna
    • Column 3
      • Kompetencje trenerskie z elementami andragogiki – edukacja osób dorosłych
      • Logopedia
      • Neurodydaktyka w różnych obszarach edukacji
      • Nowa jakość edukacji: nauczyciel – rodzic – dziecko
      • Oligofrenopedagogika
      • Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką uzależnień
      • Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
      • Przygotowanie pedagogiczne
    • Column 4
      • Socjoterapia
      • Surdopedagogika
      • Terapia pedagogiczna z rewalidacją
      • Tyflopedagogika
      • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
      • Wiedza o społeczeństwie
      • Wychowanie do życia w rodzinie
      • Zarządzanie w oświacie
      • ZAPISZ SIĘ ONLINE
      • Oferta studiów podyplomowych
  • Studia nienauczycielskie
    • Bezpieczeństwo Wewnętrzne
      • W przygotowaniu
    • Informatyka
      • W przygotowaniu
    • Dietetyka
      • Trener personalny
  • Home
  • Uczelnia
    • O nas
    • Historia Collegium Balticum
    • Dokumenty aplikacyjne
    • Media
      • Galeria zdjęć
      • Filmy
    • Kontakt z Nami
  • Blog
Facebook-f
Twitter
Linkedin-in
Instagram
  • Studia nauczycielskie
    • Column 1
      • Biologia dla nauczycieli
      • Chemia dla nauczycieli
      • Fizyka dla nauczycieli
      • Geografia dla nauczycieli
      • Historia dla nauczycieli
      • Informatyka dla nauczycieli
      • Język polski dla nauczycieli
      • Matematyka dla nauczycieli
      • Plastyka dla nauczycieli
      • Plastyka i technika dla nauczycieli
      • Technika dla nauczycieli
    • Column 2
      • Diagnoza z elementami terapii pedagogicznej
      • Diagnoza i terapia pedagogiczna z arteterapią
      • Doradztwo zawodowe i rozwój osobisty
      • Edukacja dla bezpieczeństwa
      • Edukacja, rewalidacja, i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
      • Gerontologia i geriatryczna opieka koordynowana
      • Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo z animacją czytelnictwa
      • Integracja Sensoryczna
    • Column 3
      • Kompetencje trenerskie z elementami andragogiki – edukacja osób dorosłych
      • Logopedia
      • Neurodydaktyka w różnych obszarach edukacji
      • Nowa jakość edukacji: nauczyciel – rodzic – dziecko
      • Oligofrenopedagogika
      • Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką uzależnień
      • Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
      • Przygotowanie pedagogiczne
    • Column 4
      • Socjoterapia
      • Surdopedagogika
      • Terapia pedagogiczna z rewalidacją
      • Tyflopedagogika
      • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
      • Wiedza o społeczeństwie
      • Wychowanie do życia w rodzinie
      • Zarządzanie w oświacie
      • ZAPISZ SIĘ ONLINE
      • Oferta studiów podyplomowych
  • Studia nienauczycielskie
    • Bezpieczeństwo Wewnętrzne
      • W przygotowaniu
    • Informatyka
      • W przygotowaniu
    • Dietetyka
      • Trener personalny
  • Home
  • Uczelnia
    • O nas
    • Historia Collegium Balticum
    • Dokumenty aplikacyjne
    • Media
      • Galeria zdjęć
      • Filmy
    • Kontakt z Nami
  • Blog
Strona główna / Studia podyplomowe / Pedagogika / DIAGNOZA Z ELEMENTAMI TERAPII PEDAGOGICZNEJ

DIAGNOZA Z ELEMENTAMI TERAPII PEDAGOGICZNEJ

OGÓLNY CEL KSZTAŁCENIA:
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy diagnostycznej i terapeutycznej w przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświaty prowadzących działania o charakterze terapeutycznym, do pracy z dziećmi i młodzieżą ze specyficznymi trudnościami i ich rodzinami oraz do wykorzystywania różnorodnych narzędzi w procesie terapeutycznym.

Zapisz się

  • Czas trwania 3 semestry
  • Cena 1450 zł/semestr
  • Forma zaliczenia 1 Egzamin ustny
  • Godziny praktyk 180 h
180 students
  • Opis
  • Program studiów
  • Wymagania
  • Do pobrania
  • Wykładowcy

Słuchacz zdobędzie umiejętności i kompetencje umożliwiające prowadzenie diagnozy i terapii wybranych grup wiekowych i osób ze specyficznymi trudnościami oraz prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, korekcyjno-kompensacyjnych, grupowych lub indywidualnych. Dzięki pogłębionej wiedzy słuchacz będzie lepiej rozumiał przyczyny występowania rozmaitych zaburzeń, uzależnień, trudności w nauce, będzie potrafił diagnozować poszczególne zaburzenia i trudności oraz dobierać odpowiednie formy terapii.

Adresaci studiów:

Uczestnikami podyplomowych studiów „Diagnoza z elementami terapii pedagogicznej” mogą zostać absolwenci studiów wyższych pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich wszystkich specjalności kierunku pedagogika, pedagogika specjalna i kierunków nauczycielskich, zainteresowani uzyskaniem uprawnień do prowadzenia zajęć z zakresu diagnozy i terapii dzieci i młodzieży oraz podniesieniem kwalifikacji zawodowych. Studia są przeznaczone dla osób zainteresowanych doskonaleniem warunków edukacyjnych i wspieraniem rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami, a także zainteresowanych prowadzeniem zajęć warsztatowych, poradnictwa oraz konsultacji z zakresu diagnozy i terapii pedagogicznej dla ogniw procesu pomocy specjalistycznej – poradni psychologiczno-pedagogicznej, świetlicy terapeutycznej, warsztatów terapii zajęciowej, różnego rodzaju ośrodków terapeutycznych, przedszkoli i klas integracyjnych oraz innych placówek opiekuńczo-wychowawczych.

Cele szczegółowe:

  • pogłębienie i uzupełnienie wiedzy oraz rozwijanie umiejętności diagnostycznych i terapeutycznych z obszaru diagnozy i terapii różnorodnych zaburzeń w nauce, komunikacji językowej, zachowaniu, pracy z dziećmi i młodzieżą o specyficznych trudnościach w nauce oraz terapii rodzin oraz osób z uzależnieniami
  • wyposażenie słuchaczy w praktyczne umiejętności diagnostyczne i terapeutyczne, takie jak: komunikacja, mediacje, terapia zabawą, techniki relaksacyjne, które przygotują uczestników do budowania pozytywnych kontaktów z dziećmi i ich rodzinami i umożliwią prawidłowe, skuteczne prowadzenie całego procesu terapeutycznego
  • wyposażenie słuchaczy w praktyczne umiejętności diagnostyczne i terapeutyczne niezbędne do prowadzenia zajęć z terapii pedagogicznej w przedszkolach, szkołach, placówkach edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku, a także w placówkach pomocy społecznej, ośrodkach szkolno-wychowawczych, organizacjach pozarządowych skupiających dzieci i młodzież o specyficznych trudnościach w nauce i w zachowaniu

ABSOLWENT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH W WW. ZAKRESIE:

Absolwent studiów podyplomowych po zrealizowaniu ww. przedmiotów osiągnie następujące efekty kształcenia:

w zakresie wiedzy

  • zna metodykę prowadzenia diagnozy pedagogicznej
  • ma wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej i klinicznej
  • ma widzę z zakresu prowadzenia diagnozy pedagogicznej dla dzieci z wybranymi zaburzeniami i trudnościami
  • zna i rozumie przyczyny niepowodzeń szkolnych u dzieci
  • zna i rozumie zasady rozwiązywania konfliktów oraz ich miejsce w umiejętnościach wychowawczych pedagoga
  • zna podstawowe zasady pracy terapeutycznej
  • ma wiedzę z zakresu wybranych elementów terapii pedagogicznej
  • rozumie rolę terapii pedagogicznej w procesie edukacyjnym i wychowawczym

w zakresie umiejętności

  • potrafi pracować z dziećmi o różnych specjalnych potrzebach
  • potrafi prowadzić wybrane działania z zakresu terapii pedagogicznej zgodnie z ich metodyką
  • potrafi wykorzystać w praktyce zawodowej wiedzę i narzędzia z zakresu psychologii rozwojowej i psychologii klinicznej
  • potrafi przeprowadzić diagnozę pedagogiczną
  • potrafi zdiagnozować i ocenić przyczyny szkolnych niepowodzeń u dzieci oraz zaplanować i zrealizować działania, które będą miały na celu im przeciwdziałać lub wspierać dziecko dotknięte tymi niepowodzeniami
  • potrafi oceniać i rozwijać swoje umiejętności wychowawcze, w tym potrafi rozwiązywać konflikty między osobami i grupami podczas swojej pracy zawodowej
  • potrafi prowadzić diagnozę i wybrane działania z terapii pedagogicznej dla dzieci z zaburzeniami rozwoju społeczno-emocjonalnego
  • potrafi prowadzić diagnozę i wybrane działania z terapii pedagogicznej dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej
  • potrafi prowadzić diagnozę i wybrane działania z terapii pedagogicznej dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania
  • potrafi prowadzić diagnozę i wybrane działania z terapii pedagogicznej dla dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego
  • potrafi prowadzić diagnozę i wybrane działania z terapii pedagogicznej dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce matematyki

w zakresie kompetencji społecznych

  • jest świadom spoczywającej na nim odpowiedzialności podczas pracy z dziećmi o różnych zaburzeniach i trudnościach oraz z rodzicami tych dzieci, otwarty na nowe wyzwania i wrażliwy na problemy oraz potrzeby swoich podopiecznych
  • jest przygotowany do pracy samodzielnej i w grupie, z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
  • jest świadom konieczności etycznego zachowania wobec wychowanków oraz przestrzegania zasad etyki i prawa regulujących pracę pedagoga
  • PROGRAM STUDIÓW OBEJMUJE ZAGADNIENIA:

    • Dydaktyka specjalna
    • Diagnostyka w pedagogice specjalnej
    • Podstawy psychologii rozwojowej, klinicznej i psychopatologii
    • Podstawy psychiatrii i neuropsychologii dziecięcej
    • Diagnoza psychofizyczna dzieci i młodzieży
    • Diagnoza i wspomaganie predyspozycji i uzdolnień
    • Techniki integracji i komunikacji w grupie, mediacje interwencyjne w sytuacjach kryzysowych
    • Organizacja i prowadzenie procesu terapeutycznego
    • Elementy logopedii i terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej
    • Podstawy terapii pedagogicznej
    • Prawne aspekty funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami
    • Diagnoza i terapia dzieci z dysleksją, dysgrafią i dyskalkulią
    • Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami rozwoju ruchowego
    • Praca reedukacyjna – zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
    • Terapia pedagogiczna dzieci trudnościami w nauce matematyki
    • Terapia pedagogiczna dzieci trudnościami w nauce czytania i pisania
    • Terapia pedagogiczna dzieci z zaburzeniami rozwoju społeczno-emocjonalnego
    • Profilaktyka uzależnień i problemów dzieci i młodzieży
    • Terapia rodziny – poradnictwo, konsultacje, warsztaty i szkolenia
    • Terapia zabawą
    • Warsztat umiejętności terapeutycznych
    • Praktyka

    CZAS TRWANIA STUDIÓW:
    • studia podyplomowe, 3 semestry – 630 h
    • liczba godzin praktyki – 180 h

    1
    • Podstawa prawna

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM PRZY PRZYJMOWANIU NA STUDIA PODYPLOMOWE:

  • złożenie karty zgłoszeniowej (do pobrania ze strony www.cb.szczecin.pl)
  • złożenie kserokopii dyplomu ukończenia studiów wyższych (potwierdzona z przedłożonym dokumentem)
  • dowód osobisty do wglądu

ŚWIADECTWO:

Absolwenci otrzymują, zgodnie ze wzorem ministerialnym, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Szczecińskiej Szkoły Wyższej Collegium Balticum na podstawie zaliczenia zajęć dydaktycznych, obecności na zajęciach oraz zdania egzaminu końcowego.

 

Dokumenty do pobrania:

  • Karta zgłoszenia
  • Ankieta rekrutacyjna

POBIERZ

Opiekun kierunku

1.450 zł
Zapisz się

Dane adresowe

rekrutacja@cb.szczecin.pl
ul. Mieszka I 61c, 71-011 Szczecin
tel: 91 483 81 71
Sprawdź Nas na mapie

Studia podyplomowe

Pedagogika
Dietetyka
Informatyka
Bezpieczeństwo Wewnętrzne

Miasta partnerskie

BOBROWO
BUSKO ZDRÓJ
GARWOLIN
MŁAWA
PIOTRKÓW TRYBUNALSKI
RYBNIK
STARGARD


SANOK
SKIERNIEWICE
SUCHAŃ
SUCHA BESKIDZKA
SUWAŁKI
SZCZECIN
WARSZAWA

Social media

Facebook-f
Twitter
Linkedin-in
Instagram
© Copyright by Collegium Balticum - 2020 - All rights reserved.
Modal title

Message modal